Rabu, 9 Jun 2010

Ilusi Optik

Sesekali cuba kita uji mata dan minda kita dengan pandangan ilusi...

Kadangkala mata kita boleh tertipu oleh otak sendiri. Tak caya? Cuba sebut warna di bawah... sebut dalam Bahasa Inggeris tau.


Apa macam? Nak tersasul menyebut ejaan juga kan?


Tengok gambar ni lama-lama..

Nampak seolah-olah ia bergerak-gerak.

Tengok gambar hitam putih ni, akan nampak mcm ada titik2 hitam putih berkelip2..


Orang dalam gambar ni ada di atas atau bawah?


Cuba tengok susunan dadu ni..boleh pening kepala kan?..

Jika anda alami apa yg acik sebutkan di atas, maka anda seharusnya merehatkan mata dan otak secukupnya kerana dah penat tu..asyik renung laptop berjam2, mata jadi letih! Hi..hi..hi.. Pi la keluar jalan2 sambil hirup udara segar..

Sumber : Halaqah.net

4 ulasan:

kakcikseroja berkata...

Dari kerana mata.. ooooo.. aku tergoda.. aku tergoda... TERPEDAYA... hehehe...

Abd Razak berkata...

Salam...

Ya...kalau diperhatikan lama-lama memang pening jadinya..

Nida berkata...

Adeiii peningnya kepala... kena cari minyak geliga lepas ni...hehe

anismi berkata...

Salam kak Niza,

Aduh memang pening bila merenung gambar2 tersebut...memang betul2 kreatif yaa... apa yang tersurat disebaliknya???